Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Filosofisch, persoonlijk getint essay over het vinden van een plek om zich 'thuis' te voelen, waarbij de niet-verwerkelijkte levenspaden voor een belangrijk deel van invloed zijn. Vroeger was ‘thuis’ de plek waar je vandaan kwam: de plaats waar je geboren was, het gezin waartoe je behoorde, de buurt waar je wortels lagen. Maar hoe is dat nu? Wat betekent ‘thuis’ nog in een tijd waarin steeds minder mensen zich verbonden voelen met de plaats waar ze geboren zijn? In een persoonlijk en filosofisch essay beschrijft Daniel Schreiber prachtig de kentering van een collectief gevoel: ‘thuis’ is vandaag de dag geen vast gegeven meer, maar iets waarnaar we verlangen. Aan de hand van voorbeelden uit de psychologie, sociologie en filosofie laat Schreiber bovendien zien dat thuis zijn ook te maken heeft met je thuis voelen, een innerlijke staat die verbonden is met je identiteit. Daarnaast beschrijft Schreiber zijn eigen zoektocht naar een thuis.
#SBIB:316.7C122 --- cultuursociologie --- wonen --- Cultuursociologie: overtuigingen, waarden en houdingen --- 008 --- 711 --- Philosophy and psychology of culture
Choose an application
Snel behoeften vinden, weten waar je nu je aandacht op moet richten: deze kaarten helpen je hierbij.Deze behoeftekaarten ondersteunen je bijhet zorg dragen voor je eigen noden en die van anderenhet bespreken van problemenhet oplossen van een conflicthet identificeren van waarden in een organisatie...Het doosje bevat 70 behoeftekaarten met vermelding van de cluster waartoe ze behoren:autonomiezingevingfysiek welzijnspelensamenwerking en verbindingBron: https://shop.aanstokerij.be/koopspel/506-behoeftekaarten.html
Behoeften --- Verbindende communicatie --- Communicatie --- Oplossingsgericht werken --- Waarden --- Geweldloze communicatie --- Organisatiemanagement --- Persoonlijke ontwikkeling --- Games --- Social psychology --- interpersonele communicatie --- emoties --- conflicthantering --- Behoefte --- Waarde (ethiek)
Choose an application
Met het kernwaardenspel van Jump Serious Games kun je op een makkelijke en leuke manier je eigen waarden vinden of de waarden van een team of organisatie in beeld brengen. Het kernwaardenspel bestaat uit 60 kaarten met 127 zorgvuldig geselecteerde kernwaarden. De gekozen waarden zijn tot stand gekomen na zorgvuldig onderzoek. Deze waarden worden zowel individueel gebruikt als door organisaties. Hierdoor is het vrijwel zeker dat je jezelf kunt herkennen in één tot vier van de waarden die je op de kaarten ziet.Met de bijgeleverde handleiding is dit kernwaardenspel te gebruiken tijdens teamsessies, individuele coaching als zelfreflectie. De achterkant van de kaarten met kernwaarden zijn foto associatiekaarten. Dus dit zijn twee spellen in één!Bron: https://jumpseriousgames.nl/kernwaarden-mogelijkheden/
Coaching --- Fotokaarten --- Associëren --- Waarden --- Persoonlijke ontwikkeling --- Training --- Teambuilding --- Zelfreflectie --- Beelddenken --- Communicatie --- Talenten --- Organisaties --- Waarde (ethiek) --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Talent --- Organisatie --- Teamwork --- Samenwerken --- Ontwikkelingsspelen
Choose an application
Om het beste in jezelf en anderen naar boven te halen kun je met deze kleurrijke set van 100 kaarten prima uit de voeten. Ze helpen je bij het nemen van een beslissing, bij het verbeteren van een relatie, bij het richting geven aan iets waarin jij duidelijkheid zoekt, of je simpelweg eraan herinneren dat je een deugd kunt inzetten.De aandacht voor deugden is helemaal terug. Veel therapeuten en leerkrachten halen veel opbrengst uit het gebruiken van deugden tijdens hun werk. Deugden zijn van alle tijden. Het klinkt misschien wat moeilijk, maar het is slechts een manier om onze levensvaardigheden te benoemen.Samen stilstaan bij een deugd kan helpen op elkaar af te stemmen en verbinding met elkaar te maken. De kaarten worden ook gebruikt voor persoonlijke ontwikkeling en teameffectiviteit. Bijvoorbeeld bij vergaderingen, studie, coaching, intervisie, supervisie, teambuilding, burgerschap, 21st Century Skills, ondernemerschap, sterversbegeleiding, mantelzorg, de verwerking van verlies en verdriet, yoga en bij het kleuren voor volwassenen. En er zijn vast nog veel meer toepassingen.Bron: https://www.opzijnplek.nl/act-on-virtues-100-kleurrijke-deugden-inzichtkaart.html
ethiek --- 17 --- Games --- General ethics --- Didactics of philosophy --- toegepaste filosofie --- Teambuilding --- Talenten --- Deugden --- Waarden --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Coaching --- Mantelzorg --- Stervensbegeleiding --- Burgerschap --- Talent --- Deugd --- Waarde (ethiek) --- Didactic strategies --- Secondary education --- Loopbaanbegeleiding --- Supervisie --- Intervisie --- Verbindend werken
Choose an application
Whatever kind of creative person you are, this thought experiment game will get you out of your comfort zone. How? It stimulates creativity through limitations. Boundaries push you to think beyond the usual solutions and send you in different directions. That's exactly how you end up with unexpected and extraordinary ideas.How to play?Take three 'DO' cards that define a unique imaginary project. You need to come up with a solution for this project. But you also receive three 'DON'T' cards, which provide a set of rules.For Example:Do: Create clothing that is also a landmark | For two persons | To become more productiveDon't: Don't use straight shapes | Don't make the size static | Don't use non-recyclable materialThe 'DO' and 'DON'T' cards make you think differently than you normally would. In the beginning, the rules might feel like a big obstacle. But once you start playing, you will see that limitations also give you possibilities. Rules make you think about loopholes.Play this game alone, together or in groups - for fun, to break the ice in a meeting or to get inspired when you're stuck.(https://www.bispublishers.com/dont-do-this-game.html)
Creatief denken --- Creativiteit --- Associëren --- Mindset --- Teambuilding --- Projecten --- Denkontwikkeling --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Timemanagement --- Inspiratie --- Ideeën --- Probleemoplossend denken --- Coaching --- Training --- Werkvormen --- KHK --- coaching --- normen en waarden --- onderwijs --- Games --- Mentaliteit --- Project --- Idee --- Werkvorm --- Musiceren --- Oplossingsgericht werken --- Design thinking
Choose an application
There have been claims that meaninglessness has become epidemic in the contemporary world. One perceived consequence of this is that people increasingly turn against both society and the political establishment with little concern for the content (or lack of content) that might follow. Most often, encounters with meaninglessness and nothingness are seen as troubling. "Meaning" is generally seen as being a cornerstone of the human condition, as that which we strive towards. This was famously explored by Viktor Frankl in Man’s Search for Meaning in which he showed how even in the direst of situations individuals will often seek to find a purpose in life. But what, then, is at stake when groups of people negate this position? What exactly goes on inside this apparent turn towards nothing, in the engagement with meaninglessness? And what happens if we take the meaningless seriously as an empirical fact? (provided by publisher)
Nihilism --- Nothing (Philosophy) --- #SBIB:39A3 --- #SBIB:316.7C122 --- Nothingness (Philosophy) --- Nihilism (Philosophy) --- Ontology --- Nihilists --- Political crimes and offenses --- Anarchism --- Antropologie: geschiedenis, theorie, wetenschap (incl. grondleggers van de antropologie als wetenschap) --- Cultuursociologie: overtuigingen, waarden en houdingen --- Ethnology. Cultural anthropology
Choose an application
Welk vak iemand later ook uitoefent, vroeg of laat krijgt hij of zij te maken met kwesties van goed en slecht. Regelmatig moeten mensen standpunten innemen en op grond hiervan handelen. En vervolgens verantwoording afleggen over hun gedrag en de keuzes die ze hebben gemaakt. Dit bewust kunnen doen, is een waardevolle vaardigheid voor de moderne samenleving. Met Kritisch denken over goed en slecht ontwikkelen uw studenten deze vaardigheid.Met het boek Kritisch denken over goed en slecht willen de auteurs studenten stimuleren om zelfstandig en kritisch na te denken. Elke hoofdstuk begint daarom met een casus en een bijpassende vraag. Daarnaast biedt het boek handvatten om het denken van uw studenten methodisch en systematisch te ondersteunen. Hierbij gaat de aandacht uit naar onder andere normen, waarden, sancties, reputatie, principes, karakter, schuldgevoelens, eigenbelang en verbondenheid.Bron: https://www.boomhogeronderwijs.nl/zojuist-verschenen/100-7595_Kritisch-denken-over-goed-en-slecht
Ethiek --- 17 --- Goed en kwaad --- ethiek --- kritisch denken --- General ethics --- PXL-Central Office 2019 --- ethische aspecten --- Sociale filosofie --- Kritisch denken --- Normen --- Waarden --- Cultuurverschillen --- Groepsdynamiek --- Norm (standaard) --- Waarde (ethiek) --- Cultuurverschil --- Godsdienst --- Sport --- Duurzaamheid --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Verpleegkunde --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene --- Norm (gedragsregel)
Choose an application
Dit boek gaat uit van een typische open vraagstelling van Jaap Kruithof. Het wil een verandering in de levenshouding van de mens vandaag onder de aandacht brengen en ook bediscussiëren. Verscheidene auteurs in dit boek constateren dat de markt meer en meer de grenzen en de oriëntatie van levensperspectieven, waarden en wensen begint te bepalen. Zo wordt de mens vandaag een meer geïndividualiseerd, maar ook een meer gesegmenteerd wezen, een ‘stukjesmens’: de markt zal bepaalde behoeften en dromen aanbieden en – voor de vermogende – ook meteen invullen. Daarbij vallen uiteraard bepaalde groepen (armen, ouderen, maar ook groepen jongeren en migranten) in segmenten met minder mogelijkheden: de ongelijkheid groeit immers. Tegelijk vallen bepaalde vragen en waarden – zoals een integrerend totaalbeeld over het goede leven, duurzame of levensomspannende waarden – als vanzelf buitenboord, want de markt heeft daarvoor geen aanbod. De auteurs vragen zich af of dit een probleem is, hoe verschillende generaties daarop reageren en wat eventueel als voorzichtig alternatief te bespeuren valt.
sociale problemen --- 304 --- Economic order --- Social stratification --- Economic sociology --- Sociale stratificatie --- Sociologie van de economie --- Economische orde --- Markten --- Sociale problemen --- waarden --- collectief --- individu --- het zelf in de wereld --- eenheid --- politiek-economische alternatieven --- bewustzijn --- politiek van verbondenheid --- actief ingrijpen op de samenleving --- stukjesengagement --- ethiek --- utopie --- economische verscheidenheid --- sociale economie --- de mens als waarderend wezen
Choose an application
Dit boek gaat over cultuurverschillen, gezien in dit brede perspectief. Het behandelt zowel onderwerpen als botsende beschavingen en het multiculturele ?drama?, maar ook de toepassing van normen en waarden in een cultuuranalyse en de vragen bij individualisering en netwerkculturen. Het gaat over een analyse van de praktijk van het dagelijkse leven, maar ook de individuele reactie op het verschil tussen culturen, hoe die ontstaan zijn en welke achtergronden daarbij een rol spelen. Dit wordt vertaald naar een onderzoeksmodel dat cultuurverschillen empirisch wil behandelen zonder daarbij normatief te willen zijn. Dit geeft dan de mogelijkheid voor een objectief platform voor dialoog tussen culturen en religies in een westers-pluriforme maatschappelijke context.Bron : http://www.maklu.be/MakluEnGarant/BookDetails.aspx?id=9789044136272
interculturele communicatie --- 007 --- cultuur --- 008 --- Kwalitatieve sociologische onderzoeksmethoden --- Sociologie van de cultuur --- Sociologie van de minderheden --- Sociologie van de godsdienst --- Qualitative methods in social research --- Sociology of culture --- Sociology of minorities --- Sociology of religion --- Cultuurverschillen --- Waarden --- Godsdienst --- Multiculturele samenleving --- Culturele diversiteit --- Culturele achtergronden --- Empirisch onderzoek --- Cultuur --- Interculturele communicatie --- Cultuurverschil --- Waarde (ethiek) --- Culturele achtergrond --- Toerisme --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene
Choose an application
Vele jongeren zijn opgevoed met het idee dat ze 'alles kunnen worden'. Maar wat is er van hun idealen terechtgekomen als eind-twintigers? Hebben deze 'millennials' hun droom gerealiseerd? En maakt het een verschil of je Yasmina of Marjolein heet? De auteurs volgen deze jongeren met toetsen en interviews van hun 10e tot hun 29e jaar, misschien wel de meest ingrijpende jaren in een mensenleven. Hun openhartige verhalen bieden een inkijk in de leefwereld van de jongeren van nu. Deze studie is zeldzaam, niet alleen gelet op de looptijd, maar ook omdat we achter de façade van de sociale media kijken. We zien sommigen schijnbaar moeiteloos doorstromen, terwijl anderen struikelen in de hordeloop van onderwijs en samenleving. Sommige jongeren kijken met spijt en boosheid terug, nu de consequenties van hun 'keuzen' steeds duidelijker worden. Anderen vertellen vol trots over hun baan of dat ze vader of moeder zijn geworden. Er is hoop maar ook kwetsbaarheid. Wat bepaalt succes of falen in de levensloop? En is een 'succesvolle' levensloop ook 'betekenisvol'? Dit boek is geschreven voor iedereen die betrokken is bij onderwijs, onderzoek en begeleiding van jongeren. Bron: https://www.boekenroute.nl/gasten/gtn1Boek.aspx?ISBN=9789044136173
jeugd --- interculturaliteit --- diversiteit --- Onderwijsonderzoek --- #SBIB:37H0 --- #SBIB:316.334.1O410 --- #SBIB:316.334.1O420 --- generatie Y --- 362.8 --- Pedagogie --- Leergedrag: cognitief gedrag, studieresultaten: algemeen --- Leergedrag: sociaal, communicatief en emotioneel gedrag: algemeen --- PXL-Central Office 2019 --- PXL-Education 2019 --- onderwijs en maatschappij --- onderwijskansen --- onderwijsonderzoek --- jongeren --- levensverhalen --- Research on teaching --- Educational psychology --- Onderwijs --- Levensloop --- Jeugd --- Maatschappij --- Waarden --- Generatie Y --- Levensverhalen --- Onderzoek --- Multiculturele samenleving --- Onderwijs en maatschappij --- Sociale media --- Waarde (ethiek) --- Levensverhaal --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Sport --- Jongere --- Onderzoek (wetenschap)
Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|